■ 2016年度:中学生のスピーキング力向上を目指した指導に関する一考察:
        小集団におけるファシリテーターの働きに焦点をあてて
        Effects of Small-Group Facilitators on Speaking Performance of
        Junior High School Students
■ 2015年度:プレゼンテーション能力育成を目指した指導が高校生の英語力に与える影響
        Speaking Practices Designed to Improve Presentation Skills and
        Their Effect on High School Students' Oral Performance
■ 2014年度:英語表現の効果的な指導のための工夫
        The Effective Teaching Method in "English Expression"
■ 2013年度:高等学校学習指導要領に準拠したCan-Doリストの開発
         ― 高等学校英語教育におけるCan-Doリストの開発 ―
        Making of A Can-Do lists based on the Course of Study for Upper Secondary Schools
■ 2011年度:新学習指導要領に基づく授業実践 「話す力」の系統的指導を目指して(2)
        A Practical Approach to the Teaching of English Based on the Course of Study:
        Toward Systematic Teaching of Speaking(2)
■ 2010年度:新学習指導要領に基づく授業実践 「話す力」の系統的指導を目指して(1)
        A Practical Approach to the Teaching of English Based on the Course of Study:
        Toward Systematic Teaching of Speaking(1)
■ 2009年度:英語科における教育実習の到達目標の設定(Ⅲ)
        Developing attainment targets in teaching practice for English teachers (Ⅲ)
■ 2008年度:英語科における教育実習の到達目標の設定(Ⅱ)
        Developing attainment targets in teaching practice for English teachers (Ⅱ)
■ 2007年度:英語科における教育実習の到達目標の設定(Ⅰ)
        Developing attainment targets in teaching practice for English teachers
■ 2006年度:スピーキング技能の系統的伸長のための中高一貫シラバスの開発(2)
           ―評価規準に照らした形成的評価と指導のサイクル―
        How to Develop Syllabuses to Improve Speaking Ability for Junior and Senior
        High School Students - A Second Step
■ 2005年度:スピーキング技能の系統的伸長のための中高一貫シラバスの開発
           ―評価規準・基準の設定と具体的な指導計画の策定のために必要なこと―
        How to Develop Syllabuses to Improve Speaking Ability for Junior and Senior
        High School Students - A First Step

ホームページにもどる

トップページにもどる

英検の取組他